Monday, August 1, 2011

hari pertama ramadhan 2011


Bazaar Ramadhan

Macam biasalah, hari pertama puasa memang mengasyikkan. Hari ni tak terasa laparnya sebab dengan berjayanya aku sahur di awal pagi tadi. Terima kasih kepada kawan-kawan rumah yang tidak jemu mengejut diri ini hehe

Tapi ada satu suara tidak menyenangkan time aku sahur pagi tadi. adala belakang meja aku a group of guys yang sahur jugak,pehh sahur nak mantap je siap tapau mcd yang terletak kurang 2minit berjalan dari rumah aku. bukan aku saje nak dengar conversation diorg,tapi ada la certain2 topic yang tak sedap didengar. "hari ni aku puasa,sebab 1st day kan,tp kalau esok ada bau apa2 jangan nak tanyalah" pehh sembang dia kencang beb bangga sangat taknak puasa.hebat abis?orang sanjung?pegi mampos orang macam kau,pasal agama jangan nak main2 brader,agama aku ko jangan nak hina bodo betol melayu tu

Dah lah marah banyak2 pun takguna jugak,puasa ni kne banyak bersabar. the best thing pasal ramadhan ni is selain berpuasa, its the juadah berbuka@bazaar ramadhan.mmg terbaik.aku buka atas jalan je kot.dengan lauk2 habis,terpaksa beli lauk dekat kedai jugak.1st day buka memang peniaga2 ni nak test market kot.jual skit hari ni laku esok baru jual banyak.they got good business minded jugak tp karang jual banyak membazir lah pulak.sedang2 je berniaga ye.syukurlah ada untung. yet i am satisfied with my food for breakfasting td.eventho sedang2 je aku tetap kenyang.syukur alhamdullilah :)

No comments: